Συνέντευξη στο Insurance Daily News

Συνέντευξη στο Insurance Daily News


Σκιαγραφώντας την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Μαγνησίας – στο πλαίσιο της στήλης «Επαρχία Αγάπη μου» – επικοινωνήσαμε με την Ασφαλιστική Σύμβουλο Μαρία Γεωργαλά, υπεύθυνη του γραφείου “εξέλιξις” στην πόλη του Βόλου και της ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις.

Μαρία Γεωργαλά – Ασφαλιστικό Πρακτορείο “εξέλιξις”
Αγαπητή κ. Γεωργαλά, ας ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για την εταιρεία με την οποία συνεργάζεστε. Τι σχέση υπάρχει και πώς αποκρίνεται στα προβλήματα αλλά και στα αιτήματά σας;

Η εταιρεία που κατά βάση συνεργάζομαι είναι η Υδρόγειος, μια Ελληνική εταιρεία με μεγάλη διαδρομή στην ασφαλιστική αγορά που η πολυετής συνεργασία μας βασίζεται στην αλληλοκατανόηση και την ασφαλιστοκεντρική φιλοσοφία της καθώς και στην επιλογή της ως στιγμής, να έχει μοναδικό κανάλι διανομής τους συνεργάτες της ασφαλιστές. Εκτιμώ δε ότι είναι μία από τις καλύτερες εταιρείες στην Ελληνική αγορά όσον αφορά το service στον ασφαλιστή και κατ’ επέκταση και στον ασφαλιζόμενο.

Εσείς από πότε είστε στο χώρο; Μιλήστε μας λίγο για τη διαδρομή σας στο επάγγελμα.

Από τη στιγμή που ξεκίνησα το 2005 ως ασφαλιστικός σύμβουλος, διαπίστωσα πως ήταν ένας χώρος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έτσι αποφάσισα να πραγματοποιήσω τις προσωπικές μου φιλοδοξίες αφιερώνοντας όλη μου την όρεξη, το χρόνο και τη δημιουργικότητά μου στήνοντας το Ασφαλιστικό πρακτορείο «εξέλιξις» το 2014. Χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες και τα προγράμματα εταιρειών, προσπαθώ να δημιουργήσω την απαραίτητη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη, να ικανοποιήσω τις ασφαλιστικές του ανάγκες και να δημιουργήσω μια σύνθεση χαρτοφυλακίου ικανή να βοηθήσει να αναπτύξω τη δουλειά μου με σωστές βάσεις για μακροχρόνια «εξέλιξη».

Η τοπική Ασφαλιστική Αγορά σε τι κατάσταση βρίσκεται; Μπορείτε να μας την σκιαγραφήσετε; Γνωρίζετε πόσοι ενεργοί Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές δραστηριοποιούνται;

Η τοπική ασφαλιστική αγορά βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, σε αυτό έχει συντελέσει η οικονομική κρίση που υπάρχει από το 2010, καθώς και η συρρίκνωσή της. Παράλληλα με αυτή την κρίση έχουμε δυστυχώς και τις πρακτικές κάποιων συναδέλφων που επιλέγουν να πουλήσουν με τόσο χαμηλά ασφάλιστρα, που το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν συνθήκες ασφυξίας και αθέμιτου ανταγωνισμού. Αξιοσημείωτο δε, είναι η επιλογή από συναδέλφους, τιμολογίων κάποιων εταιρειών με χαμηλότερες προμήθειες από τις κανονικές, που εύλογα κάποιος αναρωτιέται εάν είναι οικονομικά βιώσιμοι ή το κάνουν για να κερδίσουν χρόνο στο επάγγελμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν κερδίζουν πελάτες αλλά ούτε και εισόδημα για αυτούς και το μόνο που καταφέρνουν είναι να στρεβλώνουν την εικόνα των ασφαλιστών στα μάτια των πελατών. Μία αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν θα επιβεβαιώσει ότι αυτές οι πρακτικές μόνο κακό έκαναν τελικά. Τώρα όσον αφορά το πλήθος των διαμεσολαβητών στο Βόλο με στοιχεία Επιμελητηρίου είναι εγγεγραμμένοι 350 ασφαλιστές αλλά έχω την εντύπωση ότι δραστηριοποιούνται περίπου 150 με 180.

Τι ποσοστό του χαρτοφυλακίου σας έχει ο κλάδος οχημάτων; Ποια είναι η άποψή σας για την κατάσταση του σήμερα; Τα ανασφάλιστα οχήματα υπολογίζετε ότι είναι πολλά;

Ο κατεξοχήν κλάδος που τροφοδοτεί τους διαμεσολαβητές με πελάτες, είναι το αυτοκίνητο.
Έχει γίνει προσπάθεια, ώστε να επεκταθούμε στους γενικούς κλάδους και στον κλάδο υγείας, η οποία αρχίζει και αποδίδει καρπούς. Σε αριθμητικούς στόχους, στοχεύουμε σε μια σύνθεση χαρτοφυλακίου 80%-20% για το κλείσιμο του 2016. Για τον επόμενο χρόνο, να μεγαλώσουμε τα πιο πάνω ποσοστά… γιατί όπως υποστηρίζει ο Αμερικανός συγγραφέας WILLIAM ARTHUR WARD:

Ο απαισιόδοξος ιστιοπλόος παραπονιέται για τον άνεμο, ο αισιόδοξος περιμένει τον άνεμο να αλλάξει και ο ρεαλιστής ρυθμίζει τα πανιά!
Το πόσα ανασφάλιστα οχήματα κυκλοφορούν και τελικά μας επιβαρύνουν όλους μας, διαμεσολαβητές και πελάτες δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω, άλλωστε αυτή είναι δουλειά των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους. Το μόνο που μπορώ να κάνω και το κάνω με μεγάλη συνέπεια, είναι να ενημερώνω όσους γνωρίζω ότι είναι σε αυτή την κατηγορία (ανασφάλιστοι), για τους κινδύνους που διατρέχουν οι ίδιοι, οι οικογένειές τους και τα περιουσιακά τους στοιχεία από αυτήν τους την επιλογή και να τους προτείνω τρόπους και ασφαλίσεις που μπορούν να πληρώνουν, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από αυτούς που είναι ανασφάλιστοι επικαλούνται το οικονομικό πρόβλημα.

Τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων έχουν διεισδύσει στην αγορά σας; Θα θέλαμε να τοποθετηθείτε για το κάθε ένα ξεχωριστά.

Από εναλλακτικά δίκτυα η μεγαλύτερη ζημιά που γίνεται είναι από τις τράπεζες που ο τρόπος προσέγγισης είναι καθαρά αντιδεοντολογικός με αθέμιτες πρακτικές και πολύ συχνά υπό το κράτος απειλών. Το internet παρατηρείται ότι υπάρχει αλλά δεν είναι σε μέγεθος που προβληματίζει. Παράλληλα θα μπορούσα να αναφέρω και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που λειτουργούν με αυτό τον τρόπο, πετυχαίνοντας συμφωνίες με τις ασφαλιστικές εταιρείες με προνομιακότερο τιμολόγιο από αυτό που διατίθεται από τους ασφαλιστές.

Εκτός του Αυτοκινήτου, στους γενικούς κλάδους, ποιες Ασφαλίσεις ενδιαφέρουν τον κόσμο; Υπάρχει Βιομηχανική ζώνη στην περιοχή σας;

Η βιομηχανική ζώνη του Βόλου υπολειτουργεί με ελάχιστα εργοστάσια πλέον να επιβιώνουν, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι το οικονομικό επίπεδο των κατοίκων να είναι χαμηλό παρόλα αυτά υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της γεωγραφικής μας θέσης και της ενασχόλησης με τον τουρισμό για αστικές ευθύνες ξενοδοχείων, εστιατόριων κ.λπ. Επίσης έχει ανοίξει η αγορά και σε άλλες αστικές ευθύνες επαγγελμάτων καθώς και τα ασφαλιστήρια περιουσίας.

Ο κόσμος ενδιαφέρεται για ασφάλιση Υγείας; Εκτός από το ΙΑΣΩ υπάρχουν άλλα ιδιωτικά νοσηλευτήρια; Το κρατικό νοσοκομείο σε τι κατάσταση βρίσκεται;

Τον τελευταίο καιρό λόγω της κατάστασης που επικρατεί στο δημόσιο τομέα αλλά και οι επιπτώσεις του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, υπάρχει έντονο το ενδιαφέρον για τον κλάδο Υγείας και Σύνταξης. Δυστυχώς όμως τις περισσότερες φορές προκύπτει ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ασφάλισης από τον πελάτη για οικονομικούς κυρίως λόγους. Στην περιοχή μας εκτός από το ΙΑΣΩ υπάρχει και η ιδιωτική κλινική ΑΝΑΣΑ. Εννοείται ότι το κρατικό σύστημα έχει καταρρεύσει και το νοσοκομείο δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια από μέρους μας για ενημέρωση ώστε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τους πελάτες μας, γιατί μην ξεχνάμε η ασφάλιση είναι λειτούργημα.

Στο νομό Μαγνησίας μόλις το 2,5% των κατοίκων είναι ασφαλισμένο με συμβόλαια Υγείας

Τέλος, υπάρχουν κρούσματα μαύρων κωδικών; Ο Σύλλογος Ασφαλιστών που δραστηριοποιείται πόσο ενεργός είναι;

Η πρακτική των μαύρων κωδικών δυστυχώς είναι μια πρακτική που παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα και εξαίρεση δεν μπορούσε να αποτελεί ο Βόλος. Τα τελευταία φορολογικά μέτρα και ο ασφαλιστικός νόμος κάνουν το περιβάλλον τοξικό για τους μαύρους κωδικούς και εκτιμώ πως θα περιοριστούν αρκετά. Υπάρχει σύλλογος και μάλιστα συμμετέχω σε αυτόν ενεργά ως γραμματέας, υπάρχει διάθεση από τα μέλη του προεδρείου έχοντας ιδέες για πρωτοβουλίες και προτάσεις για το καλό των συναδέλφων. Δυστυχώς όμως η αποδοχή και η συμμετοχή των συναδέλφων μας δεν είναι η ανάλογη, μάλιστα επί συνόλου 350 ασφαλιστών μόνο 120 είναι οι εγγεγραμμένοι στο Σύλλογο. Είναι πολλές φορές που η κοινή στάση σε προβλήματα δίνει και λύσεις. «Η ισχύς εν τη ενώσει»… πιστεύω πως για το κοινό μας συμφέρον, με σεβασμό σε συναδέλφους και πελάτες, θα μπορέσουμε να σταθούμε στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.